صاف – لطیف وزیر امور خارجه پیونگ یانگ رکس تیلرسون

صاف – لطیف: وزیر امور خارجه پیونگ یانگ رکس تیلرسون کره شمالی آمریکا واشنگتن امنیت رکس تیلرسون

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری نظر پنه‌لوپه کروز راجع به اصغر فرهادی

قبل از شروع گفت‌وگو اوضاع مشخص می‌شود؛ «لطفا سؤال شخصی نپرسید». این را کاترینا بایوناس، مدیر برنامه‌های پنه‌لوپه کروز، می‌گوید.

نظر پنه‌لوپه کروز راجع به اصغر فرهادی

نظر پنه لوپه کروز راجع به اصغر فرهادی

عبارات مهم : زندگی

قبل از شروع گفت وگو اوضاع مشخص می شود؛ «لطفا سؤال شخصی نپرسید». این را کاترینا بایوناس، مدیر برنامه های پنه لوپه کروز، می گوید.

به گزارش شرق، به نقل از مجله «اِل» در ادامه نوشت: عجیب است! چطور می شود از بازیگری که سال ٢٠١٤ از سوی مجله «اسکیره» به عنوان جالب ترین هنرپیشه دنیا برگزیده شده، سؤال شخصی نپرسید؟ چطور می شود راجع به خاویر باردم، همسر پنه لوپه که با هم یکی از باعشق ترین زوج های هنری دنیا را تشکیل داده اند، نپرسید؟ اصلا چه شده است که پنه لوپه کروز این شرط را جهت خبرنگاران متفاوت می گذارد که در گفت و گوها از او سؤال شخصی نپرسند؟ زندگی جهت این هنرپیشه لاتین در سن ٤٣ سالگی متفاوت شده است هست؛ او حتی از دنیای هالیوود هم فاصله گرفته و نزدیک مرزهای خداحافظی از دنیای سینما و دور از فرش قرمز معروف سینمای آمریکا، تصمیم به اداره زندگی اش گرفته است.

پنه لوپه حالا فقط فیلم هایی را بازی می کند که قلبش به او دستور می دهد و حاضر نیست هر سناریویی را بپذیرد. با همین سخت گیری ها بوده که در نقش دوناتلا ورساچه بازی کرده هست؛ در سریال «داستان جنایی آمریکایی» که از ژانویه امسال سری جدیدش به نمایش درآمده هست. او با وسواس زیادی بازی در فیلم «پابلو دوست داشتنی» (اسکوبار) را پذیرفته و کنار خاویر باردم بازی کرده هست؛ فیلمی که روایت گر زندگی پابلو اسکوبار است (باردم در آن فیلم نقش مافیایی را بازی می کند و پنه لوپه هم نقش خبرنگاری را ایفا می کند که عاشق او می شود). آخر هم که پنه لوپه تصمیم گرفت در آخرین فیلم سینمایی اش در «تودوس لو سابن» (همه می دانند) اثر تازه اصغر فرهادی، کارگردان مستعد ایرانی که فیلم خاطره انگیز «جدایی…» را ساخته هست، کار کند؛ فیلمی که او دوباره کنار خاویر باردم بازی می کند: «نوع زندگی امروزی ام باعث شده است بیش از گذشته به نقش هایی که قرار است بازی کنم، فکر کنم. هنگامی که آدم بداند بعد از فیلم برداری و شب که به منزل می رسد زندگی آرام و باثباتی انتظارش را می کشد، می تواند با فراغ بال بیشتری در نقش هایش فرو برود».

پنه لوپه حرف هایش را با این جملات شروع می کند و در ادامه می گوید: «زمانی فکر می کردم باید از تجربیات شخصی ای که به دست می آورم در نقش هایی که بازی می کنم، استفاده کنم. این طوری همه چیز را با هم قاطی می کردم. حالا ولی جهت خودم حدومرز تعیین کرده ام؛ یک طرف دنیای خیالی و فیلم است و طرف دیگر واقعیت. هنگامی که سر فیلم برداری هستم تمام توانم را به کار می گیرم ولی به محض اینکه کار فیلم برداری تمام می شود، به زندگی طبیعی خودم برمی گردم».

پنه لوپه حالا دل مشغولی دیگری هم دارد؛ فرزندانش: «باید مواظب فرزند هایم باشم و از آنها مواظبت کنم. آنها درخواستی ندارند که در معرض دید رسانه های متفاوت باشند».

پنه لوپه، لونا و لئوناردوی چهار و هفت ساله را دارد که تحول زیادی در زندگی اش به وجود آورده اند: «من آدمی هستم که دلواپس همه چیز می شوم. حالا این نگرانی متوجه خودم است و برایش هم دلایل روشنی دارم. مثل هر مادر دیگری هر تصمیمی که قرار است در زندگی ام بگیرم، با حضور فرزندانم ارتباط مستقیمی دارد. دیگر در هر فیلمی نمی توانم بازی کنم و فیلم هایم را با فکر کردن به فرزندانم گزینش می کنم: اینکه مکان و وقت فیلم برداری کجا باشد و چقدر وقت ببرد. ضمن اینکه دیگر نمی توانم هر نقشی را بازی کنم و هر پیامی را به مخاطب بدهم. حالا دیگر مسئولیت دارم».

با این حال، هنگامی که هنرپیشه باشی، خیلی راحت نیست هر صحنه ای را بازی نکنی. در «پابلو دوست داشتنی» به نظر می رسد فیلم برداری بعضی از صحنه ها به علت هیجان و احساسات زیادی که در آن وجود داشته، کار مشکل هست. خاویر باردم جهت بهتر فرو رفتن در نقشش مجبور شده است از پروتزهای مصنوعی استفاده کند تا صورتش را زمخت تر نشان دهد. حالا چه اتفاقی می افتد هنگامی که به مرد زندگی کروز صورت و زندگی تبهکارانه ای می دهند؟ «بعضی وقت ها به خودم می گفتم اگر بتوانیم از بعضی از صحنه های این فیلم با موفقیت عبور کنیم، کار مهمی کرده ایم».

«پابلو دوست داشتنی» تنها فیلم پنه لوپه با باردم نیست. این دو در فیلم «همه می دانند» اصغر فرهادی هم دوباره کنار هم قرار گرفته اند؛ طوری که انگار دیگر جهت پنه لوپه بازی کردن کنار خاویر راحت تر شده است است: «راستش را بخواهید نمی توانم بگویم بازی کردن کنار خاویر راحت تر یا سخت تر از بازی کردن کنار بقیه هنرپیشه هاست. جهت من فرقی نمی کند. وقت فیلم برداری همان اضطراب و نگرانی همیشگی را دارم، درست مثل این است که می خواهم نخستین فیلم سینمایی ام را بازی کنم. هنگامی که آدم سراغ این شغل می آید، مدام با چیزهای تازه روبه رو می شود. به هر حال همین قدر که این حرفه می تواند تعادلت را به هم بریزد، می تواند مهیج هم باشد».

پنه لوپه با این حال هنوز هم صحنه هایی را بازی می کند که آدم را دلواپس سلامتی اش می کند؛ در همین فیلم «همه می دانند» اصغر فرهادی، کار به جایی می کشد که مجبور می شوند جهت پنه لوپه آمبولانس خبر کنند چون او در آستانه بیهوش شدن بود. خودش نمی خواهد زیاد به این عنوان بپردازد ولی جهت کارش علت مشخصی دارد: «اصغر انسان فوق العاده ای هست. آدم دلش می خواهد دل و جانش را جهت او بگذارد. بعضی وقت ها حتی از دل و جان هم زیاد … ».

وودی آلن که در «ویکی کریستانا بارسلونا» با پنه لوپه کار کرده، راجع به اش می گوید: «نمی توانم از روبه رو به او نگاه کنم چون بسیار شکننده است».

پدرو آلمودار که پنه لوپه او را «عمو پدرو» خطاب می کند، هم راجع به این هنرپیشه می گوید: «پنه لوپه آدمی بسیار احساسی هست. او خوش شانس است که شغلی را برگزیده که می تواند صحنه های بسیار بدیعی را جهت یک شخصیت عادی به وجود بیاورد. اگر نخواهیم بگوییم بیش از اندازه زحمت می کشد، باید بگوییم زحمت بسیار زیادی را تحمل می کند».

حالا آیا به خاطر همین احساسات زیاد و شکننده بودنش است که تصمیم گرفته به کشور محل تولدش برگردد؟ «اسپانیا را دوست دارم. مادرید را دوست دارم. در خیابان مردم خیلی خوش رو و خون گرم هستند. در لس آنجلس هنگامی که مجبور می شوی همه مسیر را با ماشین بروی، بین تو و شخصیت ها فاصله زیادی می افتد».

او جهت اصرار بازی کردن در شهر مادرید یا اسپانیا دلایل خاصی دارد. احتمالا به خاطر همین دلایل است که اصغر فرهادی هم آخرین اثرش را در اسپانیا فیلم برداری کرده تا این هنرپیشه را در فیلم داشته باشد. پنه لوپه نیاز زیادی دارد تا کنار انکارنا، مادر و الگوی زندگی اش باشد؛ زنی نیرومند و خودساخته که در یکی از محله های مادرید آرایشگاه و آرایشگاه دارد. دیگر دلیلی که پنه لوپه را وابسته به مادرید کرده، حضور خواهرش مونیکا است ولی این هنرپیشه می گوید دلایل دیگری هم دارد: «به خاطر دوستانم هم هست. من ارتباطم را با دوستان ١٤ سالگی ام هنوز حفظ کرده ام!».

بازگشت به اسپانیا جهت او شبیه به بازگشت به اصل خویش هست؛ درست مثل اینکه یک جنگجو بعد از مدت ها ماجراجویی فرصتی جهت استراحت کردن به دست می آورد. پنه لوپه اتفاقا خیلی سریع و در سن ١٦ سالگی کارش را با بازی در تلویزیون و سینمای اسپانیا شروع کرد. اوایل دهه ٢٠٠٠ بود که او راهی هالیوود و تبدیل به یک ستاره بین المللی شد. او در فیلم های زیادی که با بودجه های هنگفتی ساخته می شدند، بازی کرد تا اینکه داستان باعشق اش با تام کروز به وجود آمد؛ با این حال علاقه به اسپانیا جهت او بالاتر از بقیه علاقه هایش بود و این آلمودار بود که پنه لوپه را «نجات» داد. پدرو جهت بازی در فیلم «بازگشت» که سال ٢٠٠٦ اکران شد، پنه لوپه را دوباره احیا کرد. سال ٢٠٠٩، وودی آلن او را در فیلم «ویکی کریستانا بارسلونا»، اسپانیایی ترین فیلم این کارگردان مشهور، بازی داد که برایش اسکار عالی ترین نقش دوم را به همراه داشت. چه خوش یمن بود اسپانیا! در وقت فیلم برداری او با خاویر باردم آشنا شد که سال ٢٠١٠ با هم ازدواج کردند. تناوب با تولد فرزندان این دو کامل شد تا ارتباط پنه لوپه با کشور، خانواده و اصالتش استحکام بیشتری داشته باشد.

نظر پنه‌لوپه کروز راجع به اصغر فرهادی

واژه های کلیدی: زندگی | اسپانیا | هنرپیشه | اسپانیا | اصغر فرهادی | اخبار فرهنگی و هنری

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz