صاف – لطیف وزیر امور خارجه پیونگ یانگ رکس تیلرسون

صاف – لطیف: وزیر امور خارجه پیونگ یانگ رکس تیلرسون کره شمالی آمریکا واشنگتن امنیت رکس تیلرسون

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی شمخانی تکذیب کرد ، اتفاق حج دهه ۶۰ کار ۶ پاسدار بود، ادعای عجیب احمد منتظری علیه هاشمی

    احمد منتظری فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری اخیرا در مصاحبه‌ای ادعا کرده حمل مواد منفجره از سوی ۶ پاسدار انجام شده است که با آیت‌الله هاشمی کار می‌کرده‌اند، او مدعی

    شمخانی تکذیب کرد ، اتفاق حج دهه ۶۰ کار ۶ پاسدار بود، ادعای عجیب احمد منتظری علیه هاشمی

    ادعای عجیب احمد منتظری علیه هاشمی/ اتفاق حج دهه ۶۰ کار ۶ پاسدار بود/ شمخانی تکذیب کرد

    عبارات مهم : خاطرات

    احمد منتظری فرزند مرحوم آیت الله منتظری اخیرا در مصاحبه ای ادعا کرده حمل مواد منفجره از سوی ۶ پاسدار انجام شده است که با آیت الله هاشمی کار می کرده اند، او مدعی می شود در این باره علی شمخانی اطلاعات تکمیلی دارد، ولی شمخانی می گوید آن وقت درگیر جبهه بوده و اطلاعی ندارد.

    به گزارش ایرناپلاس؛حجت الاسلام احمد منتظری در مصاحبه ای تصویری با برنامه خشت خام، راجع به خاطرات پدرش اعلام کرده که حمل مواد منفجره در دهه شصت به عربستان سعودی از سوی سیدمهدی هاشمی نبوده، بلکه از طرف ۶ پاسدار انجام شده است هست. منتظری با نقل این مطلب از خاطرات پدر خود اضافه کرده که مرحوم آیت الله منتظری به او گفته، این پاسداران با مرحوم هاشمی رفسنجانی کار می کرده اند.

    آیت الله هاشمی در خاطرات ۲۰ مرداد سال ١٣٦٥ می نویسد: آقای بشارتی اطلاع داد که عربستان اعلان کرده چند نفر از حجاج ایرانی در ساک های خود تی ان تی داشته اند.

    شمخانی تکذیب کرد ، اتفاق حج دهه ۶۰ کار ۶ پاسدار بود، ادعای عجیب احمد منتظری علیه هاشمی

    احمد منتظری به سوالات ایرناپلاس در این باره پاسخ داده است که در ادامه می خوانید:

    شما گفته اید ۶ پاسداری که مواد منفجره را که در کیف حجاج، در دهه شصت جاسازی کرده اند، یک تیم زیر نظر آقای هاشمی رفسنجانی بوده اند؟ چقدر مطمئن هستید که مرحوم هاشمی رفسنجانی در جریان این اقدام بوده است؟

    احمد منتظری فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری اخیرا در مصاحبه‌ای ادعا کرده حمل مواد منفجره از سوی ۶ پاسدار انجام شده است که با آیت‌الله هاشمی کار می‌کرده‌اند، او مدعی

    سال ۶۵ آیت الله منتظری نامه ای به آیت الله خمینی می نویسند و این ماجرا را شرح می دهند که ۶ نفر از سپاهیان این اقدام را انجام داده اند که یک نفرشان آمده به من توضیح داده که ما این کار را کردیم و بعد در نهایت دیدند که کار بدی شده است و ماجرا لو رفته و آقای کروبی به عنوان نماینده امام(ره) در حج مجبور شده است رسما از ملک فهد عذرخواهی کند، گفتند چه کار کنیم، بعد گفته اند که سیدمهدی هاشمی که اشتباهات دیگری هم داشته، این اشکال را هم متوجه ایشان کنیم تا پرونده بسته شود.

    این را صریحاً آیت الله منتظری نوشته اند که در سال ۶۵ هم خودشان هم آقای هاشمی و هم امام(ره) در قید حیات بودند و هیچ وقت این ماجرا تکذیب نشده است.

    اصل عنوان که مشخص است و از رسانه ها پخش شد و در خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی هم آمده هست، این که این تیم از سپاه بوده است و زیر نظر آقای هاشمی کار می کرده است ادعای جدیدی است.

    بله، در خاطراتی هم که از ایشان در سال ۷۶ منتشر شده، است که در سال ۶۵ نامه به دست امام(ره) رسیده و آقای هاشمی هم خاطرات را خوانده بودند و من خودم یک بار خدمت آقای هاشمی در مجمع رسیدم و ایشان از این قضیه خیلی ناراحت بودند و می گفتند آیا ایشان این ها را نوشته و آیا یک مطالب سری را افشا کرده است و من گفتم حتما حجتی بوده هست. در آن جلسه من به همراه آیت الله ایازی به مجمع تشخیص مصلحت خدمتشان رفته بودیم. آیت الله منتظری پیغامی داده بودند که اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این را تشخیص ندهد که جدا کردن منتظری از نظام به ضرر نظام هست، چنین مجمعی را باید درش را گل گرفت. بعد آقای هاشمی هم جوابی داشتند. من در آن جلسه دیدم که آقای هاشمی خاطرات را خوانده اند و اشکال داشتند به این که آیا مطالب سری را فاش کرده اند.

    شمخانی تکذیب کرد ، اتفاق حج دهه ۶۰ کار ۶ پاسدار بود، ادعای عجیب احمد منتظری علیه هاشمی

    اگر منبع آیت الله منتظری، فقط بیانات یکی از اعضای این تیم که طبیعتا متهم بوده و جهت دفاع از خودش، ممکن است نام دیگر مسئولان را مطرح کرده باشد، می توان به این بیانات استناد کرد؟

    ماجرا این است که یکی از ۶ سپاهی، شخصا به آقای منتظری گزارش داده بود که ما با ایشان (هاشمی رفسنجانی) کار می کردیم. به هر حال تکذیب هم در عالم سیاست راحت است.

    احمد منتظری فرزند مرحوم آیت‌الله منتظری اخیرا در مصاحبه‌ای ادعا کرده حمل مواد منفجره از سوی ۶ پاسدار انجام شده است که با آیت‌الله هاشمی کار می‌کرده‌اند، او مدعی

    آیا ارتباط سپاهیان با آقای هاشمی رفسنجانی در خاطرات ذکر شده است است؟

    نه نوشته نشده هست. ولی این که کار سیدمهدی هاشمی نبوده و کار چند سپاهی بوده در خاطرات و در نامه به امام(ره) هست. ولی این که آنان زیر نظر هاشمی رفسنجانی بوده اند، تازه فاش شده است است.

    این مطلب از کجا آمده و منبع شما چیست؟

    شمخانی تکذیب کرد ، اتفاق حج دهه ۶۰ کار ۶ پاسدار بود، ادعای عجیب احمد منتظری علیه هاشمی

    با استناد به این که در سال ۶۵ یک نفر از ۶ نفری که این کار را کردند و در ساک ۱۵۰ نفر از حجاج، مواد منفجره گذاشتند، آمده گزارش داده که با آقای هاشمی کار می کرده اند.

    چرا این توصیه ارتباط آن سپاهیان با آقای هاشمی رفسنجانی در خاطرات ذکر نشده است؟

    آیت الله منتظری خیلی چیزها را نگفتند. یک جا هم می گویند من چیزهایی که جهت دفاع بوده گفتم و نمی خواهم پرده دری کنم و در اول خاطرات می نویسند، بخشی از خاطرات، یعنی ایشان چیزهایی راجع به بخشی از شخصیت های نظام، می دانسته که رنگ شخصی داشته اند ولی نگفتند و بعضی را هم گفتند ولی بعدها در ویراستاری از بین بردن کردند.

    این عنوان ولی شخصی نیست، خیلی مهم است و به کل کشور و ملت مربوط می شود.

    این مطرح شده است و بعضی نوشتند که آنان می درخواست کردند این مواد را در مراسم حج منفجر کنند تا به این ترتیب مقامات عربستان را بی لیاقت نشان دهند که این عنوان جعلی هست. ما چیزی که نوشتیم این است که می درخواست کردند مواد را ببرند ولی معلوم نیست جهت چه می درخواست کردند ببرند. حداقل من اطلاعی ندارم.

    شما بهتر می دانید که یک مناسبت تاریخی یک بعد ندارد و تنها با یک منبع نمی تواند راجع به ماجرایی حکم قطعی داد. شما در حالی این مسئله را به آقای هاشمی رفسنجانی نسبت می دهید که مشی سیاسی ایشان در سیاست خارجی و به خاص راجع به عربستان کاملا با این روایت تفاوت دارد و او خودش بارها این اقدام را نادرست خوانده است.

    این گونه نیست. ایشان در مقطعی راجع به عربستان این گونه واکنش‌ها کردند. در ضمن مگر این نخستین و آخرین کار هست. من هم می گویم این اقدام با مشی آقای هاشمی رفسنجانی نمی خواند، ولی ممکن است در مقطعی کاری کرده باشند. به عنوان نمونه در دادگاه میکونوس نقش ایشان چه بود؟ شما بهتر می دانید. آقای هاشمی از شخصیت های بزرگ بوده و الان هم مورد ارادت من هست. ولی حقایقی بوده و اگر گفته نشود به صلاح نیست.

    برخی نوشته بودند که بیت ضد امام(ره) منتظری، ما بیت ضد امام(ره) نداریم. الان فرزندان امام خمینی(ره) مورد احترام هستند ولی اگر احمد آقا کار خلافی کرد، ما نمی توانیم نگوییم چون این امانت هست. به عنوان نمونه در موضوعی من، آقای دری نجف آبادی و احمدآقا حضور داشته اند، آقای دری که نمی گوید، از این رو من باید آن را مطرح کنم. این امانتی است که به نسل آینده باید انتقال یافته شود. بالاخره آقای هاشمی شخصیت بزرگی بوده ولی باید گفت که معصوم نبودند.

    الان جهت این سخن شما منبعی در دسترس نیست. اینکه یک عده با هاشمی رفسنجانی کار می کرده اند، بنابراین دست به هر اقدامی می زدند هاشمی رفسنجانی هم مطلع بوده به نظر علت محکمی نیست. آیا می توان گفت هرکس با آیت الله منتظری کار می کرده بعد مرحوم منتظری در جریان اقداماتشان بوده است؟

    ممکن است خودسرانه این کار را کرده باشند. بله این درست است که صرف اینکه با آقای هاشمی کار می کردند علت بر اطلاع آقای هاشمی رفسنجانی نیست.

    شما آن ۶ نفر یا آن فردی را که آمد به مرحوم منتظری گزارش داد می شناسید؟

    خیر! من هیچ کدامشان را نمی شناسم.

    الان به نظر عنوان خیلی مجهول هست. منبع دیگری جهت روشن شدن بهتر قضیه ندارید؟

    این ماجرا یک راوی دارد آن هم آقای منتظری است که گفت یک سپاهی پیش من آمد و ماجرا را تعریف کرد. با توجه به نامه ای که مرحوم منتظری بر اساس روایت این سپاهی به امام(ره) نوشتند، معلوم است که آن فرد ناشناس نبوده، لابد یکی از کسانی بوده که از قدیم با ایشان (مرحوم منتظری) در ارتباط بوده است و فرد مجهول الهویه ای نبوده هست. ولی نمی درخواست کردند که نامی از ایشان ببرند. شما می توانید از آقای شمخانی در این باره اطلاع دقیقی بگیرید.

    آقای شمخانی چطور در جریان این اتفاق بودند که شما به ایشان ارجاع می دهید؟

    نمی خواهم توضیح بدهم. ایشان می تواند اطلاعاتتان را تکمیل کند.

    آقای شمخانی در این ماجرا صرفا یک مطلع است یا عامل بوده؟

    مطلع هستند.

    به واسطه همکاری که با مرحوم هاشمی رفسنجانی داشتند یا به خاطر همکاری با آن ۶ نفر؟

    عرضم این است که مطلع هستند.

    این احتمال وجود دارد که یک عده دیگری در جریان این اقدام باشند؟

    مسلما این طوری هست. مسئله ای به این بزرگی در وزارت خارجه و یا وزارت اطلاعات در سپاه و ارتش مسلما خیلی ها اطلاع داشتند حالا اینکه تا چه حد می دانند و چه راجع به آن بگویند عنوان دیگری است.

    در همین خصوص، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرناپلاس اعلام کرد که در جریان این ماجرا قرار ندارد و در آن برهه، درگیر جبهه های دفاع مقدس بوده است.

    گفتنی است ادعاهای احمد منتظری، تکرار اعترافات سیدمهدی هاشمی است که البته علی رغم نسخه تازه آن که منکر نقش او در اتفاق عربستان می باشد، سیدمهدی هاشمی دخالت تیم خود در طراحی این اتفاق را می پذیرد، ولی مانند سایر اعترافاتش جهت به تأخیر انداختن روند محاکمه و صدور حکم مجازات، دیگر مسئولان کشور را نیز در این عنوان دخیل می داند.

    واژه های کلیدی: خاطرات | مهدی هاشمی | هاشمی رفسنجانی | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار